akira2390のブログ

akiraの活動記録です!

Popular Monster / Falling in Reverse 和訳

Falling in ReverseによるPopular Monsterを和訳します。理由はこの曲が気にいったからです。

youtu.be ↑この曲

再生数1.4億回!すごいね

 

I wake up every morning, with my head up in a daze
I'm not sure if I should say this, fuck, I'll say it anyway
Everybody tries to tell me that I'm going through a phase
I don't know if it's a phase, I just wanna feel okay, yeah?

毎朝ぼやけた頭で目が覚める

言っていいのかわからんが、いや言ってやる

誰もが俺は段階を踏んでるんだと言ってくる

本当かはわからない 俺はただまともでありたいんだよ

 

I battle with depression, but the question still remains
Is this post-traumatic stressing or am I suppressing rage?
And my doctor tries to tell me that I'm going through a phase
Yeah, it's not a fucking phase, I just wanna feel okay, okay?

鬱と戦っているけれど疑問は残り続ける

これはショック症状なのか怒りを抑えているのか

医者は俺に段階を踏んでるんだと言ってくるんだ

これは段階なんかじゃねぇ 俺はただまともでありたいんだよ わかるか?

 

Yeah, I struggle with this bullshit every day
And it's probably 'cause my demons simultaneously rage
And it obliterates me, disintegrates me, annihilates me!

俺は毎日このデタラメに苦労してるんだ

それはきっと俺の中の悪魔の憤怒のせいだ

それは俺を押し潰して、粉砕して、俺を消し去ってしまう!

 

'Cause I'm about to break down, searching for a way out
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
I'm a popular, popular monster
I break down, falling into love now with falling apart
I'm a popular, popular monster

俺が崩壊しそうだから 逃げ口を探しているんだ

俺は嘘吐きだ、卑怯者だ、俺は不信心者だ

俺は人気のある化け物だ

俺が崩壊して、散り散りになりながら恋へと落ちていく

俺は人気のある化け物だ

I think I'm going nowhere, like a rat trapped in a maze
Every wall that I knocked down is just a wall that I replace
I'm gonna race against myself and try to keep a steady pace
How the fuck will I escape if I never close my case?

迷路に囚われたネズミみたいに まるでどこにだって行けない気がする

打ち破る壁は全て補充されてくる壁だ

これは自分との競争だ。一定のペースを保とう。

原因を解決せずにどう抜け出せと言うんだ

 

Oh my God, I keep on stressing, every second that I waste
Is another second sooner to a blessing I won't take
But my therapist won't tell me that I'm going through a stage
Yeah, it's not a fucking stage, I just wanna feel okay, okay

ほんとにさぁ ストレスでしかないんだ 無駄にする一秒一秒ごとに*1

掴めもしない幸運が近づいてくる

でもセラピストは俺が段階を踏んでるだなんて言いやしない

そうさこれは段階なんかじゃねぇ 俺はただまともでありたいんだ

 

Motherfucker, now you got my attention
I need to change a couple things 'cause something is missing
And what if I were to lie, tell you everything is fine?
Every single fucking day I get closer to the grave, I am terrified
I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Obliterate me, disintegrate me, annihilate me!

クソ野郎が さぁやっと気付いたぞ

何かが足りない いくつか変える必要がある

もし俺が嘘をついたら?全部問題ないと言ったら?

全1日ごとに 俺は墓へと近づいていく 怖いんだよ

また運転中に寝落ちしたんだ

車をぶつけた 何でもいいからまた感じるためにだ

押しつぶしてくれ 粉砕してくれ 消し去ってくれ!

 

'Cause I'm about to break down, searching for a way out
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
I'm a popular, popular monster
I break down, falling into love now with falling apart
I'm a popular, popular fucking monster
Yeah, here we go again, motherfucker!

俺が崩壊しそうだから 逃げ口を探しているんだ

俺は嘘吐きだ、卑怯者だ、俺は不信心者だ

俺は人気のある化け物だ

俺が崩壊して、散り散りになりながら恋へと落ちていく

俺は人気のある化け物だ

Yeah, また始まったぜ クソが!

 

We're sick and tired of wondering
Praying to a God that you don't believe
You're searching for the truth in the lost and found
So the question I ask is: Where the fuck is your God now?

疑うのにうんざりしてるんだ

信じもしない神に祈ってさ

落とし物置き場に真実を探したりしてさ

質問はこうさ お前の神は一体全体どこにいるんだ今?

 

'Cause I'm about to break down, searching for a way out
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
I'm a popular, popular monster
I break down, falling into love now with falling apart
I'm a popular, popular monster

俺が崩壊しそうだから 逃げ口を探しているんだ

俺は嘘吐きだ、卑怯者だ、俺は不信心者だ

俺は人気のある化け物だ

俺が崩壊して、散り散りになりながら恋へと落ちていく

俺は人気のある化け物だ

I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
I'm a popular, popular monster

俺は嘘吐きだ、卑怯者だ、俺は不信心者だ

俺は人気のある化け物だ

*1:Numb/LINKIN PARKのオマージュかしら(多分そんなことはない)